Smoothie z liści rzodkiewek

Sezon na rzodkiewki w moim przydomowym ogrodzie zaczął się na dobre. Jako dziecko uwielbiałam je chrupać posmarowane masłem i lekko posypane solą. Dziś przegryzam je ot tak – same, najchętniej jako dodatek do śniadania lub kolacji.

Mało kto z nas jednak wykorzystuje to, co w rzodkiewce najcenniejsze, a mianowicie jej zieloną liściastą część. Tymczasem liście rzodkiewek to skarbnica składników odżywczych – witaminy C, fosforu, żelaza i wapnia. Wspomagają one nasz układ odpornościowy, działają przeciwzapalnie, antynowotworowo, przyśpieszają przemianę materii, wspomagają procesy trawienne i oczyszczają organizm z toksyn. Mało? Są pyszne i mają rozmaite zastosowanie w kuchni 😉 Warto znać warunki, w jakich rzodkiewki rosły, bo wtedy mamy pewność, że znajdziemy w nich drogocenne składniki, a nie pestycydy.

Na początek polecam Wam bardzo szybką propozycję na poranny koktajl albo popołudniową przekąskę. Garść liści rzodkiewki, bardzo dojrzały banan, sok jabłkowy (najlepiej tłoczony – nie taki z kartonika, bo zazwyczaj zawiera sporą ilość dodanego cukru), odrobina soku z cytryny. Jeśli wolicie mniej słodkie smoothie, zamiast banana możecie dodać miękkie awokado. Smacznego i dobrej energii!

Zostaw komentarz